och ändå är det inte rätt

framsidan har alltid en baksida...
tyvärr
och allt blir inte perfekt
hur gärna jag än vill det...
alltså tyvärr!
det gör mig så ont
men det är ändå världsliga detaljer...
som att våtrumsväggen egentligen är i fel färg
eller rättare sagt fel nyans
mer beige än grå
och ett tag började jag ändå acceptera att det är som det är
men nu syns det ändå tydligt
hur färgerna skär sig


och så har jag även märkt att handfatet toaletten och badkaret är i tre olika vita nyanser
små nyansskillnader absolut
(i alla fall mellan toa och badkar)
men mellan handfat och badkar är det enormt
tråkigt
onödigt
men verkligt...
och ändå ingenting att göra någonting åt
bara acceptera
förändra mitt förhållningssätt (igen)
mer än verkligheten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0