skärpning snälla

det är så olika hur vi tänker
hur vi jobbar
jag skulle inte vilja jobba med någon av gruppledarna
har svårt för dem bägge två
båda har för stort (enligt mig) ego
det egna är främst - istället för medarbetarnas
de andra...
som när en kollega "tyvärr" måste berätta att skolan ringt och hon måste vabba
barnet har ont i magen
då är kulturen (och jag avskyr det!) att sucka stöna beklaga sig å den andres vägnar
och föreslå att men du kan ju skriva hemma
istället för att (som jag tycker) bekräfta att det är jobbigt lyckönska att barnet ska bli kry snart och uppmana till att bara fokusera på att vara omhändertagande förälder
och! fråga om gruppledaren kunde avlasta medarbetaren med någonting
vi jobbar ju liksom på soc!
med barn!
med föräldrar som vi ska "lära" vara bättre föräldrar
och så gör vi inte bättre själva...
usch
jag gillar't inte
men säkerligen inte ett uns av reflekterande
över sitt agerande
sitt ställningstagande... från gruppledarens sida
jag skäms nästan
och jag skulle ju kunna bli gruppledare (om det blev nån tjänst över) och göra en förändring
men jag vet inte om jag orkar
inte nu i alla fall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0