sova borta igen (eller första gången)


jag älskar våran lägenhet...
den är ren fräsch stilren grå
svart
vit
inget träfärgat så långt ögat kan se (medvetet)
den är bara så fin
och lugn
ett lugn infinner sig...


men det är bra lyhört
kan höra grannens röster
TV:n till och med
och det är allt bra insyn...
inte riktigt tänkt på det så här förut! (kändes lite kymigt att näcka)
i alla fall när balkongdörren var öppen och alla lampor på mot mörkret där ute

jag älskar verkligen lägenheten
men jag skulle inte bara vilja bo här...
på ett år och tre månader har jag enbart bott här en gång
och kanske besökt tre
nu blir andra övernattningen
när den äntligen nyttjas så som den är tänkt
"övernattningslägenhet i stan"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0