för mig men inte andra...


jag älskar allemansrätten
absolut
älskar!
och jag nyttjar den nästan varje dag
men det finns promenadstråk som jag slutat gå
för det känns inte rätt
för tätt inpå
och jag har stor integritet när det gäller min gård
min mark
don't touch it!
eller... i alla fall inte där jag ser det
från huset!
så det gör liksom ont i mig
det besvärar mig mycket
när folk uppehåller sig vid mitt hus
på min gård
och nu... till och med går ner till min brygga
det liksom stör mig
mycket!
jag skulle aldrig göra så
gå ut på nåns brygga vid nåns hus...
och jag vet att det är jag som måste förändras
mitt förhållningssätt
mina känslor och tankar inför det här
men det är så starkt
och därmed svårt
bilderna säger liksom allt: "bort!"






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0