sjömys

jag vill ju inte sluta bada redan
men de kalla nätterna hjälper ju inte precis till
utan kyler ner vattnet för mycket
varje natt
för tidigt
enligt mig
skulle inte augusti vara sommarmånad?
hade vi inte en global uppvärmning - som oroar många...?
jag känner inte påtagligt av den iaf
iaf inte nu
juli absolut - varmt så in i
men inte nu längre
sitter på bryggan och njuter av nästan tystnad
(förutom billjud)
och katterna som utforskar miljön med hastiga rörelser
en stjärna ser jag...
både på himlen och i vattenspegeln
och bävern är här
först vid bryggan tror jag
nu längre bort mot söder
plasket från slaget mot vattnet dånar i tystnaden
mäktigt
men underligt
om jag inte visste att det var den
skulle jag undra länge över ljudet
som ett gevärskott nästan
upprepat
med långa mellanrum
mörkret hindrar mig från att se den
men hör den gör jag
och bävar lite för dens närvaro
i min sjö...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0