varning för känsliga

det mest fruktansvärda hände i natt
jag förstår egentligen inte hur jag kunnat fortsätta sova
efter den mardrömmen
och varför
varför varför varför???
ok att vi var på en parkering igår
rädda för barnens liv
men inte lastbil
och inte på bruket
jag står och fixar med nåt i bakluckan
plötsligt är tvååringen hundra meter bort
och där kommer lastbilen
med chaffören som pillar på nåt annat
uppmärksamheten inte hundra där
varken för mig eller hen
och det går fort
pojken blir inte överkörd
men påkörd
ena stänkskärmen i bak slår mot bakhuvudet
perfekt höjd för att inte skada sig mer
perfekt vinkel på pojk och fordon
men skadas ändå
faller mot asfalten
blodpölen är enorm
bakhuvudet intryckt
vid liv
medveten
glad typ
men sen vaknar jag
och i mer vaket tillstånd ringer jag dit ambulanshelikopter
funderar på vart de ska landa
samtidigt som scenen spelas upp på repeat
om och om igen
jag står vid bilen vid caféet
tvååringen har gått ut på vägen mot konstiga korsningen
lastbilen kommer från stora vägen
och så bara händer det
panik
det absolut värsta som skulle kunna ske
mitt drömjag tror att han överlever okej oskadd men skadad
mitt medvetna jag fattar bättre konsekvenserna
det slaget
i den hastigheten
mot huvudet
mängden blod
om inte döden så livshotande skador
och livslånga konsekvenser
det här är för hemskt att skriva om
det här är för hemskt att uppleva
även om det bara var en dröm
men drömmen var (är) så verklig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0