arbetat på egen hand


helt plötsligt
på ett ögonblick
kan olyckan vara framme
ena stunden står jag vid diskbänken och plockar undan
i nästa stund ser jag benet inuti mitt finger
har skärt upp fingret hela vägen in
på en vass glasvas
försöker stoppa blodet i panik
orolig för att svimma av och inte klara mig till sjukhuset
ensam hemma med de två små barnen
försöker ringa
googla
ta reda på vad jag behöver göra innan jag åker in
40 minuters väntekö till 1177
vårdcentralen ringer upp mig - imorgon!
det går inte
jag måste sys - nu!
läkarväskans innehåll helt värdelöst
tar vanlig tejp å trycker ihop det glipande såret
det blöder igen så kör nåt lullull utanpå
sjukhuset nästa
inga kläder på vare sig mig eller barnen
pyjamasläge
skynda skynda medans adrenalinet är kvar i kroppen
chockad över vad som har hänt
chockad över att det inte gör mer ont
gör inte ont alls
men samtidigt så förnuftligt rationell och lugn
trots K.A.O.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0