är det nu det ska ske...?

jag tänkte att jag skulle gå ut och gå...
eller åka skidor
som varje kväll
men kom på att det kanske inte är så bra
eftersom jag är smått förkyld
sen tänkte jag att jag skulle fortsätta spackla
eller ta mig an nåt av syprojekten kanske
men så ringde skogsrådgivaren och sa att de kommer och börjar avverka skogen imorgon
(helt plötsligt händer det - kanske?)
så då blev det bråttom att gå ut å sätta upp de nya naturvårdsbanden (eftersom de gamla ramlat bort)
sagt och gjort
vid nio begav jag mig iväg
och efter en och en halv timme i skogen
pulsandes i djupsnö
så känner jag mig lite lugnare
några träd har jag iaf räddat...!
lika mycket som jag vill avverka skogen - vill jag det inte alls
och trots att han säger att skördaren kommer imorgon
kan jag ändå inte tro på att det faktiskt händer
och nervositeten för att bron inte håller är stor
snälla kyla kom kom kom
och stanna
kvar...!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0