förskoleångest continues

längsta dan på förskolan hittills...
och så ledsen
råkade se mig genom fönstret
panik!
jag skyndade mig in men önskade att jag varit snabbare
inte fort nog för att stilla min ettårings ångest
sen börjar han peka
på min mössa
på sitt huvud
mot dörren
vinkar hej då
vill komma ifrån fortast möjligt
men det är corona
så uppstår lite trängsel
inte mer än brukligt
i vanliga tider
men det här ju ovanliga...
på så många sätt
inte vara corona
och så luktar han så äckligt om håret
från nån stark parfym
från personalen
någon okänd
som suttit och hållt mitt barn så pass att håret stinker av parfym
jag gillar det inte
det gör ont
han är min
bara bara bara min
det är han som har börjat säga det nu
"min" (fast på sitt egna lilla vis) och så kramar han om mig
och så igen
och igen
upprepar samma
reparerar anknytningen
hur kan jag lämna mitt barn till okända
nio timmar per dag...!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0