jag avskyr shopping

jag avskyr det!
det gör mig osäker ängslig stressad
jag hittar aldrig det jag vill ha
och om jag hittar något är jag jätteosäker på om det blir rätt
och sällan mycket sällan blir det faktiskt rätt
idag försökte jag köpa en hjälm
till fyraåringen - omöjligt!
och ett bilbatteri... (panik!)
och hela tiden var jag rädd för människor
gick omvägar
saktade in
höll mig undan
och så kommer en expedit fram till råga på allt och ställer sig så nära
som om det inte vore nån pandemi
tänk om jag har corona - tänk om du blir smittad nu
min kollega flyr mig i alla fall som pesten
bara för i fall att
och det är väl så försiktig man ska va
det är väl de som gör rätt - och alla andra som gör fel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0