ältandet fortsätter

och jag är så trött för ursäkter och klagan över att det inte är som vanligt
med inskolning utomhus
vilket de inte verkar kunna hantera
eller ta kontroll över
istället för att bara försöka äga situationen
och göra nåt riktigt bra utav det
så blir det riktigt halvdant

och en av tre pedoger är långtidssjukskriven
så därför är det en vikarie istället (som alltså inte är med och planerar verksamheten)
och de är tre personal
på tjugo barn (fast just nu arton)
det är sex barn per pedagog
hur ska en person kunna se och ta hand om sex olika ettåringar!?
när jag har svårt att fullt bemöta en ettårings behov...

och de har flera digitala appsystem
men som de inte använder fullt ut
för de vill väl egentligen inte ha dem
men det är ju precis vad jag skulle vilja (har jag fått för mig)
få lämna lite skriftlig information
så att jag vet att den tas emot och finns kvar
och jag vill inte behöva skriva på en massa fysiska papper och lämna in
när alla uppgifter redan finns tillgängliga digitalt

och så att det inte är högre standard...
mer omsorgsfullt
ansvarstagande
som att namnskyltarna har samma storlek
eller att avdelningsskylten är blå om avdelningen heter blå
inte orange
och alla de små detaljerna... som gör en arbetsmiljö
barnens arbetsmiljö
jag önskar bättre...

och jag såg inga böcker...
jag måste verkligen dubbelkolla det imorrn
måtte jag ha fel
annars kommer jag säga till





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0