dåtidens dagisfröken

idag känns det som jag träffat på en relik från förr
förut
för länge sen
men det kanske bara är jag som är upplyst
eller Oupplyst...?
det kanske är nåt alla pedagoger säger...
men för mig känns det fel
att skylla på hunden som kissar
som anledning till varför man inte ska äta snö...
det kommer liksom aldrig ens in en hund på förskoleområdet!
ologiskt much
jag brukar säga att den är lortig, full av bakterier och att man kan få ont i magen
så mycket snöätande som jag sett den här veckan var det länge sen!

(och vi tog in lite vit fin snö i en hink hemma... och när den smält visade det sig att det var fullt med smuts och fågelbajs! usch...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0