fel känsla

när fyraåringen summerar förskoledagen för pappa
och berättar om hur roligt det var när mamma lekte haj
men konstaterar besviket att fröken inte var med
då kunde hon inte ha mer rätt
för fröken var inte med
fröken var inte med och snurrade på karusellen
(eftersom den inte gick att köra på vintern)
men som jag ändå lyckade dra runt några varv till barnen stora förtjusning
fröken var inte med och byggde miniatyrsnögubbe
utan avbröt leken genom att gå och hämta spader som hon sedan ropade till barnen
fröken var inte med och lekte jaga eller haj i klätterställningen
utan uppfattades snarare bli irriterad på att barnen skrek
(och säkert irriterad på mig också)
så ja... fyraåringen har rätt
fröken var inte med
jag hoppas innerligt att de är med när jag inte är där
även om jag inte har allt för stora förhoppningar...
och en stor oro för att fyraåringens underbara fullkomligt närvarande fantasi inte kommer stagnera på grund av bristande lekkamrater
både bland vuxna och barn...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0