förskolestart

jaa... jag vet inte vad jag ska säga
det hade ju absolut kunna va värre...
men det är inte bra
det är så stort
så avdelningarnas personal har inte ens pratat med varandra
fast de vet om att vi skolar in två barn samtidigt
så ena barnet har vissa tider (9-11) och andra barnet andra... (8.30-10.45)
hur svårt kan det va!?
att inte skräddarsy och anpassa schema för varje individuellt barn
inte köra samma standard på alla
så att det matchar med syskonen mellan avdelningarna
och de lägger det på föräldrsrnas ansvar att lösa det
på mig
men hur ska jag kunna det
när inte ens de kan ha en dialog...

och så detta självcentrerade fokus på verksamheten
bra absolut - jag vill veta
men ni då? vill inte ni veta vad det är för ett slags barn som ska komma till er!?
ställ frågor - be mig berätta - om mitt barn
om det barn som ska komma till er
vad ni behöver veta
vart är intresset!?
jag fick två frågor; någon specialkost? och om han sover två gånger...
och då var vi ändå ute
jag barnet och en pedagog
som var väldigt obekväm med att vara ute (vad jag uppfattade) och inte hade något att säga
eftersom "det riktiga" samtalet skulle ske sen där inne
när det andra barnet med föräldrar gått ut
och de kom inte ihåg syskonets namn eller hade koll på vart vi bodde...

och de gick inte ens fram och hälsade på barnen!
satte sig ner
på huk
och sa "hej jag heter..."
nej - det var inte en barnanpassat pedagogisk början
vuxenfokus all a long

så just nu önskar jag bara att jag jobbade igen....
så jag slapp tänka på det här
och fick fokusera på andras bekymmer istället




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0