nya årets första dag

väckarklocka igen
och inte bara jag vaknar...
snabbt morgonmys innan påklädning och eldning
nya årets första arbetsdag...
ser fram emot det men ändå inte
står inför ännu en svår värdeskonflikt
konflikten mellan viljan att förvärvsarbeta och bara vara med mina barn...
jag vill både och
samtidigt
men jag förstår inte hur det skulle gå ihop
ekonomiskt
och minst tre dagar i veckan måste jag jobba
annars blir det inget
och hela dagar...
jag skulle ha svårare att få ihop det om jag jobbade t ex sextio procent utslaget på fem dagar...
även om det kanske vore det bästa
både för mina klienter och barn
men absolut inte för mig
nu provar vi fyra dagar i veckan istället
i två månader iaf...
få vi se sen vad plånboken säger
tråkigt nog den som styr barnens bästa denna gång
(igen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0