snälla rädda mig

ansvaret för inskolningen ligger ju på mig
och jag tycker inte att det ska va så!
det är jag som säger till att "nu går jag iväg en stund"
det är jag som säger att vi får se om föreslagen tid fungerar bra för det måste ju matcha med andra barnets inskolning
det är jag som leker och aktiverar barnen medan personalen snurrar runt
så pass att ett barn t o m ville följa med på promenaden
jag orkar inte
vart är energin glädjen lusten närvaron...?

minns tillbaka till min egen förskoletid... och känner så väl igen det
fast jag var vikarie
var det jag som lekte jag som städade förrådet jag som tog kort och laminerade
det fanns liksom inget driv
eller i alla fall inte så mycket...
och när vi var ute stod personalen i en klunga och pratade
alla utom jag

det heter ju liksom förskola nu
och förskolelärare
borde inte det märkas mer...!?

och femåringen som går runt och äter snö...
eller inte bara femåringen
fyra fem stycken
jag vill inte ha det som rollmodeller för mitt barn
hon sluta typ äta snö när hon var ett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0