handskada

upptagen av mobilen
tappar jag koncentrationen för en kort stund...
och hunden faller i
tippar över
sekunden efter att jag fångat henne på bild
nu utbryter panik
kanske mest hos barnen
men min hand får ta största smällen
något som jag inte märker först långt efteråt
nu gäller det bara att rädda
flytväst av
redo att hoppa i
hur ska vi få upp hunden?
få hunden att INTE simma in i motorn?
det gick
utan bad
men oj vad spänning det var...
femåringen orolig sen
att hon ska tippa i igen
för inte bryr sig hunden om fallet
dyket
simturen efter båten
hon verkar inte påverkad alls
fortsätter försöka fånga svallvågorna efter båten som ingenting
tur - hon som älskar att åka båt...
men lite otur... då det inte skulle göra nåt om hon tog det liite lugnare med lutandet
ut över relingen
sen får jag ont i handen
på riktigt
stukning?
rejält ont gör det iallafall...
och vissa sysslor blir svåra
som att hålla emot osten när jag ska skära loss en ostskiva t ex
små ting i vardagen - men ovanligt och jobbigt för det...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0