det går inte bra nu...

jag kan inte släppa jobbet
jag tänker på det hela hela tiden
och då har jag ändå bara jobbat en timme idag
en och en halv...
eller kanske just därför?
jobbat men ändå inte
så nu tänker jag på det
samtalet
och innan dess på utredningen
ständigt denna utredning
som borde vara klar
men aldrig blir klar
men måste! bli klar
och därför så överhängande
plus komplexiteten
sen barnet...
som kommer omplaceras
i smyg
imorgon
efter så många år
mitt barn
min första LVU-placering
så fruktansvärt hemskt
en så sorglig historia
hade det varit bättre om hon aldrig placerats...?
så kan jag känna ibland
ofta
speciellt - när det sker omplacering
speciellt! efter så många år...
och så samtalet igår
ältar och ältar och ältar
gjorde jag rätt
puschade jag på för mycket
bestämde för mycket
när allt krackelerade redan på en gång
eller var det bra
helt rätt
för barnets bästa...?
och sen arbetsmiljön...
omorganisationen
nya lokaler
dela kontor
kollega som gruppledare
ingen chef
(fast satsningen handlade om att få ett närmare ledarskap
bland annat...)
och så mobilen
det kan jag inte ens tänka på
så sjukt stressande
"det går bra nu kompis det går bra nu"
neej - absolut inte




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0