predikananteckningar

när har du känt dig som mest levande?

"då kände jag mig levande"

när har du känt dig som allra mest levande?

kär förlovad gift sig fått barn
naturen
resa nya platser
extremsport
utmana kroppen
va med nära köra
vara i nuet
skapa
vara kreativ
lösa problemuppgifter

så här sa jesus om att vara levande
sannerliger kött å blod
för att äga livet

anden ger liv

jesus är den enda
det andliga livet
evigt liv

det vi äter dricker blir ett med oss
vi behöver bli ett med jesus
vi behöver förbli i honom
vi är skapade för att leva det eviga livet
alla andra sätt blir inte fullt så levande som det skulle kunna vara

befinner oss väldigt nära gud (fråga uppe)
kärlek
vara i det skapade
när vi själva skapar
använda våra kroppar vara i outforska det guda skapat å lagts ner i oss
känna tillhörighet
när vi lever nära gud

vi längtar efter det fullständiga livet
det liv vi är tänkt att leva
ett liv med gud

känslan art vara levande snuddar vid känslan av gud

gud ger i överflöd så att vi kan ge vidare

om vi inte ger livets bild hur ska vi då kunna nå msk med det fullständiga liv de längtar efter det eviga liv de är skapts till

av allt jag kan önska mina medmsk

deras längtan ef att få känna sig levande bottnar i en hunger efter livets bröd

låt oss leva av det levande brödet o för alltid förbli i jesus
låt oss leva så nära så att det syns fullt ut i oss
låt oss visa andra msk vart det sanna brödet finns
låt oss ge livets bröd vidare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0