nu får det vara nog

idag flippade jag
där gick droppen
topplocket
när inte en...
utan två tre fyra sju(?) terrängmotorcyklar dundrade in på vår gård
"Stopp!" - handen upp
stop stopp stopp
vad gör ni ens här!?
jag sa flera saker
det känns bra
jag sa ifrån
jag visade mitt starka ogillande
men jag skulle även vilja ha sagt...

"har ni ingen reflektion kring vilken påverkan era tunga maskiner har på naturen? det är ju inte precis som vägen ni följer på kartan, det där lilla sträcket, är avsett för era motorfordon"

eller

"på vilket sätt ser den här lilla skogsvägen ut att vara anpassad för tunga motorfordon för skojs skull"

fattar de inte vad de gör!!?
men nu är det tack och lov inte så blött i marken och lite kallgrader
men sluta bara - kör inte här
kör på vägen eller på inhängnad bana eller på avviserade leder för terrängfordon (finns det också i Högbo?)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0