självförvållad vilobrist

på morgonen... när jag är så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen
kan inte ens öppna ögonen
då tänker jag att jag måste vila på förmiddagssovningen...
tankarna går så långt att: ska jag låta fyraåringen smygkolla på film?
bara så jag får sova
men sen går dagen igång
och vid vilotiden är vi ute på promenad
håller på med nåt projekt
eller som nu - sitter i skogen och ska läsa Bamse...
så sova blir liksom ingenting av
då tänker jag att ikväll - då ska jag natta yngsta och gå och lägga mig tidigt... kanske t o m samtidigt
men sen som oftast är det som bortglömt när väl kvällen kommer - och jag blir sittandes pysslande länge igen ändå...
och så om igen nästa dag
samma samma om och om igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0