sjukhuserfarenhet

"det är viktigt att du och sjuksköterskan kan höra varann - tänk därför på att ha tyst omkring dig" säger 1177 rösten, lätt å säga men svårt att förverkliga när man hänger med en ettåring och en fyraåring...!

"jag funderar på om du ska ringa 112... vi brukar skicka ambulans... jag står mellan att skicka dig direkt till akuten eller till vårdcentral" men det landade i bokad tid på lokala vårdcentralen

får man vara så fördomsfull att tänka att sjuksköterskan som möter upp i entréen är homosexuell - bara utifrån hans bemötande efter några sekunders interaktion...?

jag har aldrig tagit ekg
aldrig klätt av mig naken på överkroppen så där
det känns så udda
får flashbacks till en annan tid
när det inte var jag utan bebisen som utsattes för det här
så mycket hemskare!
inget jag vill minnas egentligen...

hemskickad med dunderkuren "ta alvedon och ipren" - men glömde fråga hur många, hur ofta...?
inte van med sånt här...

på en intellektuell nivå känns det ju jättebra
läkarvården har sagt sitt
provresultat bedömningar och beprövad erfarenhet
men jag har ändå så ont i bröstet...
och andfådd för minsta lilla
så det känns inte helt bra
känns jobbigt ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0