vad krävs?

måste man ha psykisk ohälsa bara för att man mördat ett barn?
det har jag typ ifrågasatt en klient på idag
gör det mig till en dålig människa...?
eller en enveten sanningssökare...?
jag frågade min kollega efteråt om hon tyckte jag gått över gränsen
men hon var med mig
är det rätt att förkasta en person och en hel släkt bara på grund av en mans gärningar...?
så om en släkting till mig gör något riktigt hemskt
då är jag också automatiskt hemsk - eller?
det kan inte få va så
det måste kunna få ifrågasättas
jobbet är med mig ständigt nu
det är så mycket
och det är så tajt
och jag vill verkligen göra det
men livet kommer emellan
barnen - mina egna - sätts åt sidan
mitt hem
min hälsa?
men just nu... skulle jag bara vilja jobba jobba jobba
för snart - är det semester
(tiden går nämligen SÅ fort)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0