tisdagsbortakväll

egentligen borde jag göra nåt mer
men nu finns det ingen ork kvar
efter att ha stressat som en tok till förskolan
kört alldeles för fort till kyrkan
(med barnen i bilen)
varit i halvt socialt sammanhang hela kvällen
tillrättavisat skrikande barn
tröstat å peppat trött femåring
och sen kört hem i mörkret
sömnig som alltid
en tanke var först att jag skulle täckmåla sängen en gång
men hur dum får man va - hur ska jag orka (hinna!?) det nu
istället lite plock
men inte ens det orkar jag med
nu blir det efterlängtat sängläge
men till råga på allt har jag kommit på en bokidé
världens bästa story!
på vägen hem...
så nu måste jag skriva på det också
medans jag kommer ihåg
vem vet - kanske kommer här sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0