barnen och jag


han vill att jag ska läsa bok - jag vill fortsätta sova, blunda iaf
hon vill ligga bredvid mig, på mig, hålla om mig
då vill han samma sak
de bråkar "och slåss" ovanför mig
jag blir arg, som vanligt
hon vill att vi ska leka med playmo, och att han inte ska vara med, vilket ju inte går
efter en kort stund vill han ha frukost, hon är besviken över att jag inte fortsätter leka
han får frukost, men inget sällskap
diskbänken är full och disken måste tas om hand
hon får frukost och vill sitta bredvid, men jag måste hämta dynor och kläder till honom som blött ner pyjamasen
hon vill att vi ska fortsätta leka, men det är gröt över bordet, golvet och kylvaror och disk måste tas om hand
båda går iväg till leken
utan borstade tänder och hår, får ta det sen, om det koms ihåg
jag sätter nya tassar på stolarna och förundras över att de inte bråkar, för att sedan avbrytas i mina tankar av tandagnisslan och gnäll
ännu en syskonfajt som behöver avstyras
och så... börjar åter igen en dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0