första skoldagen

jag vet inte....
men jag kan inte inte vara liite kritisk
också
jättebra å jättefint
men...
förskoleläraren börjar typ med att fråga sig varför vi föräldrar är där
jag får informera henne om att det är de som bjudit in oss
"stod på lappen"
då säger läraren att hon inte läst lappen
va!!?
så fruktansvärt oprofessionellt
är inte det grundläggande - att veta, att ha koll, att läsa (om inte skriva!) det informationsbrev som går ut till föräldrarna...!?

sen är det ledande fråga på ledande fråga till varje barn under presentationsrundan
"har du haft en bra sommar?"
hallå!
man kan också fråga "hur har din sommar varit?"
det är typ samma sak - men jättestor skillnad!
(och ingen tanke på att något barn kanske inte haft en bra sommar, kanske inte har fått bada, eller fått någon glass... vilket kan finnas!)

sen känner hon inte alls av när det inte är läge, barnet t o m börjar gråta, och kommentarerna på barnets svar är, ja-a.... jag vet inte, bara så fel

och de verkar så nervösa
inge osäkerhet och att de inte har koll
varför då?
om ni har jobbat på skolan jämt och i hundra år - vissa det! (professionalism!)

och till råga på allt ska en av lärarna sluta
nu
fast inte nu innan de kör igång allt
utan typ snart (hon gav heller inga direkta besked när ett av barnen frågade)
varför kan inte det bara skötas bättre, ske snyggare

men absolut - superfint
också
och så stort...
idag har min lilla älskling börjat skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0