mammadilemma





jag struntar i disken
och tar ner lite slyträd istället, barnen är hyfsat nöjda
och storasyster engagerar lillebror i att ta rätt på "träden" och använde de till koja
de använder madrasserna som slädar
och fast det blir smutsigt och stökigt och massa saker att plocka undan, låter jag dem va, låter den kreativa processen fortgå
men sen tilltar gnällande
och aktiviteten byts ut till bad
men innan dess måste man ju göra iordning matsäck, byta om och plocka ordning badkläderna
och det blir för mycket
han gnäller och hon tjatar på att vi ska gå
men hjälp till då, så går det ju snabbare
väl vid badplatsen sätter jag fram solstolen och sätter mig ner
i två sekunder, känns det alltid som, mer än så får jag inte sitta, får aldrig sitta
men ropar än den ena än den andra "mamma" - och vad de vill att jag ska göra
alltid någonting
och jag älskar det
att vara och bli kallad mamma
men inte så här mycket
inte nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0