ryskt besök

vad lustigt
hon ber mig ta ett kort
men inte på henne och barnet
enbart henne
poserandes
i baddräkt
vackert
framför sjön...
men?
ändå?
jag frågar om dottern ska vara med
men hon viftar avvärjande med handen och säger någonting som jag inte uppfattar
antingen på grund av hennes brytning eller för att hon precis vände sig bort för att gå
jag följer efter
tar en, två, tre bilder
ett steg närmare för varje bild
hon smal
så in i
och rysk?
kanske...
min ryska är inte den bästa
flickan är längre än min dotter
men troligtvis liknande ålder
men uttrycken annorlunda
jag brukar säga att min sexåring är social och framåt
men ingenting jämfört med den här tjejen
jag anar dock någonting
de sociala spärrarna, fysiska språket, trots det uppenbara att vi inte förstår varann, är inte riktigt där
en funktionsnedsättning? eller bara kulturkrock...?
vi leker länge
badar
hon vill hålla mig i handen
hon vill ha bekräftelse när mina barn gör fel emot henne
och jag/vi måste stoppa henne när hon är för på
modern(?) mer frånvarande
i hetsk (som jag uppfattar det) diskussion med sina föräldrar(?) på videolänk
ett fascinerande möte
sexåringen frågar sedan om jag tror att vi kommer träffa "den ryska flickan" igen
men jag tror inte det
det var ett kort ögonblick
där och då
och en erfarenhet rikare
av ett kulturellt icke pratspråkligt möte...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0