gamla brudkistan 2

hittade min gamla brudkista hos föräldrarna... och tog med den hem
men kom först bara till stugan
och först nu - några månader senare - har den fått komma hem
och inte var det mycket brudkistesaker i den inte...
snarare massa gammal skit
men - några av mina högst älskade (som barn) gosedjur
pingvinen t ex... som jag berättat om för mina barn
som har ett hål i hela huvudet
eftersom den stod för nära glödlampan på skrivbordet och fattade eld
eller i a f smälte bort hela "pälsen"
varför lagade jag inte den sen...?
varför är det fortfarande vit stoppning som sticker fram
ska iaf göra det nu...!
och så min första nalle
som var uberfluffig när jag fick den
och nu typ bara hälften så stor
men ganska söt ändå
och nån hund
och nalle puh som pappa - otroligt nog - vann åt mig på cityfesten
i en sån där maskin som man aldrig får upp nåt med
men han lyckades!
till min stora glädje
lite kul i alla fall... både för mig och för barnen
femåringen har sen ägnat hela kvällen åt att klä alla "nya" gosedjuren med dockkläder
sött så det förslår...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0