sjuk? fast inte...

det skär i bröstet av allt hostande
känner påtagligt av ansträngningen hela vägen ner i strupen ner till lungorna
nu har jag hostat så jag spyr
två gånger
helt plötsligt
helt random
varför då?
känner mig inte sjuk i övrigt
men rethostan är där
dyker upp helt plötsligt
när jag sover
när jag pratat för mycket
och nu känns det som hostan i sig föder mer hosta
att kräkas hemma på natten är hemskt
men att kräkas på jobbet
i papperkorgen
det är ännu ännu värre
så imorrn jobbar jag hemma
jag gör det bara
ingen gruppledare eller chef att rådfråga
men jag vill inte hosta så jag kräks på jobbet igen
oavsett om det beror på förkylning eller inte
(finns det annan hosta...? vad kallas isåfall den...?)
känner mig modig busig men sund
och - det ska bli sååå skönt
sista dagen
innan FEM veckors semester och två dagar...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0