dröm

drömmer...
sov över hos en kollega
gick aldrig till jobbet när jag väcktes av väckarklockan
hängde bara kvar hemma hos henne
för att det var trevligt
tappade bort tiden
satt på toaletten
en toalett med två dörrar åt olika håll
andra dörren var öppen
där satt ett barn och tittade på mig
när jag skulle åka
höll kollegan på att sy upp en kostym åt sin son
bara ärmarna kvar
åkte till Ikea innan jobbet
köpte en spjälsängsmadrass
skulle haft två men när jag skulle gå tilbaka till Ikea och gick i en vägtunnel kom jag för långt bort
och hittade inte genvägen tilbaka
gick därför igenom flera hus
som på nåt overkligt sätt satt ihop med varandra
men när jag kom tillbaka till min kollegas hus tyckte jag att det var så pinsamt att vara där igen så jag vände och gick ut ur ytterdörren på huset innan
öppnade och tittade så att ingen såg mig
men en kvinna låg i en hängmatta utanför
när hon såg mig förvandlades hon till en liten liten hund
jag pratade till hunden som om den vore människa och låtsades fråga efter ägaren
som egentligen var hon själv
för att ursäkta vad jag gjorde där
och dölja att jag egentligen var vilse
sen kom mannen och jag frågade honom också efter paret som bodde i huset men fick känslan att de bodde där i sekretess med skyddade uppgifter och inte ville avslöja vilka de var och att de tyckte att det var mystiskt att jag var där och frågade efter dem
som om jag var ute efter dem
sen så vaknade jag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0