sårbar & superstark (MiaT)

"i vilket tillstånd vill jag befinna mig i... när livet suger...?"

GÖR MISSTAG
VAR GENERÖS
VISA SÅRBARHET

träna på "skamtålighet" - för att bli fri...

"skam försvinner när vi pratar om jobbiga saker i trygga miljöer"

dela med någon person - så att man läker

"lösningen är att berätta det så många gånger - så att du får distans"

"man får fler kompisar om man bjuder på sina misstag - för ingen orkar vara kompis med en perfekt jävel"

lär känna din skam:
- vad är orsaken?
- vad blev min reaktion?
- vilka konsekvenser?
- vad kan jag göra?

"du kommer inte bli friskare
än dina hemligheter"

bygg relation genom att;
LYSSNA
STÄLL FRÅGOR
ÅTERKOPPLA

var intresserad
ge uppmärksamhet

"våga berätta vilka kompromisser som vi gör"

var befinner jag mig? och hur tar jag mig vidare...?

om det blir en konflikt eller ej beror på:
- vad vi har i ryggsäcken
- vår dagsform

varje dag, svara på frågorna:
- vad har jag gjort som varit mindre bra/vilken lärdom tar jag med mig idag
- vad har jag gjort bra/vad är jag stolt över
- vad är jag glad över
- vad behöver jag hjälp med...

(MT-metoden - som ger energi)

"sluta jämföra dig med andra - validera dig själv"

om du får 8 positiva inputs, då spelar det ingen roll om du får 1 negativ (8-1=0)
men om du inte fått åtta positiva... då spelar den negativa större roll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0