mitt jobb

en kvinna ringer och meddelar att hon är gravid
vet inte vem fadern är
det finns två kandidater
vill boka tid för DNA
det är bara det att... hon nyss fick veta att hon är gravid...!
 
en annan kvinna har jag kontakt med gällande ansökan om förnamn
det har gått nio månader och det få gå max tre
men enda förklaringen är att hon inte haft tillgång till bankkort så att hon inte har kunnat köpa frimärke...!
 
ett barn har aldrig träffat sin pappa
barnet har nu hunnit bli ett och ett halvt
och nu, har föräldrarna, tillsammans med mig
kommit fram till att det ska ske...!
 
en annan pappa jag träffar berättar att han har ett "smsbarn"
(visste inte ens att det fanns som begrepp)
men tydligen fick han information per sms
efter att barnet fötts
att han tydligen var pappa till ett barn till...
 
för flera år sedan hade jag kontakt med en familj
fadern var lite under isen
hade inte så mycket kontakt med barnet
skrev av sig vårdnaden
nu hörde han av sig
och föräldrarna är överens om att ha gemensam vårdnad igen...!
 
sedan jag började här har jag haft kontakt med en familj
först som handläggare till placerade barn
sedan som handläggare för nyfött barn
besökt på BB, varit i föräldrarnas hem
varit med om giftemål och separation
och nu... efter många års konflikt
har jag fått vara med och skrivit avtal och de är överens...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0