sverige kommer inte göras bra igen

jag blir rädd
när politiken inte grundas på forskning
när hårdare straff ska införas fast det leder till grövre kriminalitet
och inget tal om det stora behovet av "tvångsterapi"
eller andra behandlande insatser - fast det skulle kunna ge större effekter
jag blir rädd när barn inte längre ska få återförenas med sina föräldrar
trots flykt från krig och svält
jag fascineras av att kärnkraften kan få byggas ut
trots folkets beslut 1980 om avveckling
bidragen till arbetslösa ska öka - fast arbete borde premieras
två ledande partier med helt motstridiga idéer
vissa säger att det kommer bli lätt
andra att det kommer bli svårt
jag säger att: det kommer hur som helst inte bli bättre...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0