vilket uppvaknade

det känns inte om jag har sovit riktigt
för halva natten har jag stressat letat efter vigseltal
för tydligen skulle jag hålla i vännernas vigselakt
de hade bara glömt att berätta det
så noll förberedelsetid
de hade gift sig i rådhuset först utan gäster
men nu var det dags för kyrklig ceremoni
kanske förde med lite från filmen jag började titta på igår
ted (SÅ bra - älskar adam pålsson)
men vännerna var de mina (fast de gifte sig egentligen i kyrka och för länge sen och jag var inte vigselförrättare)
jag hade värsta coola skorna också
vita skinnpumps (såna jag hade typ 2001)
och de såg jag på bild för några dagar sen
så där fanns det viss logik i alla fall
men jag hade vit klänning
och det får man ju inte ha
när man inte är brud
men kom på det först väldigt sent in i drömmen
och då var det liksom för sent
försökte motivera det för mig själv på nåt sätt
och fick brudens godkännande
men då började det kännas som jag var lite väl i för vaket tillstånd
för i drömmen får ju egentligen allt vara fritt
jo förresten
när jag skulle googla fram vad man exakt säger "tager du" och så vidare
då hade jag mobilen under något slags mjukt nät som jag behövde flytta på för att kunna skriva
men det var så bökigt och tog så lång tid så struntade i den och tog min fars telefon
men på den dök det upp massa reklam hela tiden
och så råkade jag trycka på fel app så att något konstigt superhjältespel startade istället (olämpligt inne i kyrkan) och jag var så stressad över att jag aldrig fick fram det jag behövde
(det är konstigt med drömmar
jag ser liksom spelet framför mig än
fast jag egentligen inte upplevt detta)
stressen följer med i sömnen
även om det var ganska harmlöst
men nu är det fredag och snart är det helg...!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0