vilken natt vilken dröm

vilka drömmar jag varot i!
hela natten känns det som
både innan och efter kisspausen kl ett
vilken vy det var från restaurangen
så stora fönster
ut mot staden
och havet
och sen när mörkret kom
så användes fönstret som en skärm
och visade än det ena än det andra
en hockeymatch till exempel
och jag var på den här fina flashiga restaurangen med min moster
och hbtqipersoner
och det kändes inte alls som mitt naturliga sammanhang
så flodigt
men jag var trygg ändå
det var ingen mardröm
men varför
varför drömmer jag så där...?
bearbetar det som varit
pride stlm å död...?
det känns så verkligt
jag var faktiskt där
men det var jag ju inte...
det var bara ännu en konstigt verklig dröm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0