mitt intressanta jobb


först ringer jag till Kina med fransktalande tolk...
där vanligt grupptelefonsamtal inte fungerar
(kanske pga landet Kina?)
så jag och min praktikant får sitta med varsin telefon emot varann med högtalaren på
för att berätta för en pappa
som egentligen bor i västafrika
att han är pappa
enligt DNA
och han blir glad, jätteglad
vad skönt, vad härligt
så nu ska bara bekräftelsen skickas till svenska ambassaden som får träffa honom och få en underskrift
för han kommer inte till Sverige
förrns om kanske ett halv år...

sen träffar jag en liten liten bebis
som fötts alldeles för tidigt
vars pappa bor på amerikanska kontinenten
fast han vill flytta hit
och så hjälper jag till så att han blir registrerad som pappa
vilket kommer innebära att barnet kommer kunna få dubbelt medborgarskap och dubbla pass
samt förhoppningsvis hjälpa till att pappa kan bo kvar i samma land som barnet...

mitt jobb hörrni - helt fantastiskt...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0