barn av idag

vad är det "för fel" på barn idag egentligen...?
lekdate idag
ena barnet säger att hen vill åka skridskor
jag bekräftar men säger att nu blev det inte så eftersom de är kvar på skolan
barnet frågar då om vi inte kan åka och hämta dem
jag säger nej och förklarar varför
men ändå upprepas scenariet x antal gånger

när jag frågar vad de vill ha till mellis
säger andra barnet en sak, som de brukar köpa på ica (pasta med ostsås och ärtor med lite vuxensmak)
jag säger att vi inte har det men kan fixa egen ostsås osv
barnet kontrar då med att fråga om vi inte kan åka till ica och handla det
jag förklarar varför vi inte kan göra det, men barnet nöjer sig ändå inte och diskussionen fortsätter

senare vid pyssel vill första barnet ha lim
jag förklarar att limmet är slut eftersom korken inte satts på som den ska
barnet nöjer sig inte med svaret utan fortsätter tjata efter lim
(fast vi helt enkelt inte har något!)

och de är liksom sex och sju år...!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0