från forskare

"det är återhämtning vi behöver för att må bra"

barnen är fortfarande lite förkylda
så heldagen, eller iaf halvdagen, i stan blir inställd
vilket betyder att jag är hemma
både! lördag och söndag
en hel helg!
och jag mår så bra på måndag morgon
och fattar inte varför
förrän någon ställer frågar
hur jag mår
och jag svarar och reflekterar över det
as we speak
och den jag pratar med konstaterar
människan behöver återhämtning för att må bra
och det är ju så självklart
men jag får inte ihop det i livet
jag vill göra så mycket
och har inte "tid" att vara hemma två av två helgdagar så ofta
(därför jag borde gå ner i tid till att jobba fyra dagar i veckan och ha långhelger a la tre dar eller fyra dar varannan vecka som min smarta kusin)
men det har jag tyvärr inte råd med
men när jag väl är hemma hela helgen, by mistake, shit vad bra jag mår...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0