sladden

"det är lite halt", tänker jag och sladdar lite än hit än dit i kurvorna
men ingenting som inte bilen klarar av med lätthet
sen kommer raksträckan och då gasar jag på lite
men det skulle jag inte ha gjort
för helt plötsligt släpper greppet helt och inte ens antisladdsystemet räcker till
jag ser en björk framför ögonen och föreställer mig hur den kommer klyva hela motorhuven 
sen ser jag flera andra träd och tänker mig av även de kommer krascha hela sidan
förvånadsvärt vad många tankar som hinner flyga genom huvudet på några få sekunder
sen blir det stopp
jag klarade det
bildörren går inte att öppna
träd längsmed hela sidan
men inget träd i motorn
och karossen verkar förvånadsvärt hel
försöker backa
och köra framåt
men sitter fast
klättrar ur via passagerarplatsen och besiktar bilen
inga! synliga skador...
förutom en grop i registreringsskylten
och då har jag ändå lyckats fälla ett helt träd...!?
hur gick det till, utan större skador??
drar bort trädet
tittar under
nej, inga fler skador
vilket tur! (änglavakt!)
tack gode gud att jag inte pajade hela bilen
fick dras loss med snöre, men sen så var det bara att tuta å köra igen...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0