"min" hund

in i det sista
var mat ditt stora intresse
när man gick till köket och skrotade vid bänken
tittade du nyfiken upp
fundersam på om det även skulle bli någon munsbit till dig
när barnen satt vid bordet, speciellt de minsta, då var det där under du låg
redo att ta dig an vad än matbit som skulle kunna trilla ner
dina sista promenader blev korta
till höfte vid stugan
eller enbart i trädgården eller ner till vattnet
men du ville ut
lukta, vara med och ta ansvar för dina behov
du älskade att åka båt
men redan förra sommaren var det svårt för dig att hoppa i och ur
sen blev det inget mer
och fast du blev erbjuden att åka med i kanoten
valde du bort det
viss över dina begränsningar
du följde mig nära
och jag älskade det
där jag var var också du
och jag kommer minnas dig
och älska dig
för alltid



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0