mellan hopp och förtvivlan - igen

jag känner sorg...
sorg över att det inte blev som jag tänkt mig
det jag burit med mig hela sommaren
det enda från jobbet jag tänkt på under semestern
med förhoppning om jag åstadkommit något bra
något stort
räddat ett barn
det blev helt platt fall
av förklarliga rimliga skäl
men ändå
det blev kanske det bästa för barnet
tror jag!
men inte för mig
eller för dem
och för mina relationer med dem
det blev platt fall
så vad ska jag känna nu?
skam för att jag känner sorg?
när jag borde känna glädje för att det gick bra
socialt arbete hörrni
det är så så svårt
jättesvårt
jättejobbigt
och tar ofta sådana plötsliga svängar att jag blir alldeles matt...
alldeles förstörd
och det här var inte ens mitt ärende
ändå så mycket känslomässigt engagemang
helt i onödan
dumma dumma mig
varför gjorde jag så här
ansvar
känner jag också
fast jag egentligen inte har gjort något fel
jag hittade en alternativ lösning
som var jättebra
och hade varit allt!
om det nu inte var så att det inte blev någonting alls...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0