när vardagsmorgonen är åter

usch
usch usch usch
då var det dags att börja gå upp klockan sex igen
fast jag gått och lagt mig tidigt
och vaknade till före väckarklockan
känns det ändå jättejättejobbigt
vaknat vid sex några gånger den här sjuveckorsbarnssommarlovsperioden också
men aldrig för att ha behövt stressa iväg
till förskola skola jobb
det känns så jobbigt
men det är vår verklighet
vardagen
det naturliga
det vi gör mer än något annat
men det känns ändå så så jobbigt
de pratade på radion om de som längtar efter att börja jobba
jag förstår det inte
inte alls
jag älskar att vara ledig
det är det absolut bästa!
jag har inga! problem alls att fylla lediga dagar
tvärtom
jag hinner inte med ens då
vill göra mer
men nu är det över
sommaren "officiellt" slut
och det är med sorg i hjärtat jag skriver det
ännu en härlig sommar har passerat
vi har gjort massor
och det har varit bra
men det jag saknat allra mest är att få åka båt
inte en enda gång
och det grämer mig
det tynger ner mitt sinne
därför försöker jag inte att tänka på det
svårt dock när jag sett lugna vatten och andra båtars färd förbi stugan
jag kan inte ens fatta det
första sommaren sen... 2008? som jag inte fått åka båt
galet!
ännu en usch
en ännu större USCH
och fast jag egentligen vaknade till före klockan
och var redo
snoozade jag ändå
det jag lovat mig själv att jag inte ska
så nu blir det stressigt ändå
igen
som vanligt
och jag vill inte...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0