ännu en sån där dröm...


mjölkbil kom t gården
jag o 4-åringen hemma
försökte tömma mjölk
ja fascinerad
inte haft mjölkkor sen -68
men sa lite fint inte haft sen vi flytta t gården för 5 år
stod på bron å titta å prata
en man mjölkkörare plus en t assistent
mjölkarmen levde sitt eget liv som en drake typ
hette Spira lr Stella
man hade inte velat haft kontakt m personal om köra ner lr inte pga dryg försäljare stil
så prova
prata om ekonomibyggnad, behöva fixa, höja, ny panel
jag berätta om att vi börjat höjt, köpt såg, fixa egna brädor
visade ett exempel som låg emot bron
maken kom hem m bilen
snöig
fyraåringen å jag fick kolla maskin
då va hans partner där å två barn typ tre å ett
fru å barn hjälpte t sätta på släpvagn
jag orolig barn var emellan
risk klämma sig om nåt gå fel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0