förväntan på fail

jag kommer inte klara det
jag kommer inte få godkänt...
jag har aldrig varit så här dålig "i skolan"
men jag ville ju inte heller
inte egentligen
men sen har det varit fantastiskt roligt
(så jag har ångrat mig sen)
att få åka till stlm
bo på hotell...
hotellfrukost
intressanta föreläsningar med duktiga och kompetenta föreläsare i vackra lokaler med intressanta diskussioner och spännande kunskapsutbyte...
men examinationsuppgift
att behöva plugga
läsa kurslitteratur
skriva akademisk text
usch och fy
absolut ingenting jag längtat efter eller sett fram emot...
men så körde jag igång
och det kändes lite kul ändå
trots "falskt" som innan
att skriva massa meningar som ska höra ihop men som inte egentligen är mina och referera än hit än dit i så brett spektrum som möjligt
en konst
som jag behärskar - men inte orkar med nu
(speciellt när jag egentligen inte läst nånting och bara försöker fake it til you make it)
så vad gör väl det...
chefen har ju sagt att jag inte behöver bli godkänd...
så då är det väl inte hela världen
men lite trist ändå
skulle i så fall bli första gången jag failar helt på en kurs
men jag har ju ett halvår på mig att komplettera...
(när jag nu i så fall skulle hinna det...!?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0