magsjukans föränderliga steg

jag fascineras ändå av magsjukans olika steg
på natten till måndagen (när allt tömdes ur mig) och morgonen därefter
då kändes det som jag aldrig ville äta någonting mer igen
och det kändes som jag var helt tillfreds med den tanken
inget konstigt alls
jag behövde inte ens dricka någonting (och gjorde det inte heller med rädsla över att behöva spy igen)
men sen under måndag kväll och tisdag morgon
då började jag längta efter att få dricka vatten
och vågade t o m göra det några gånger
sen tisdag kväll - då ville jag helt plötsligt äta någonting igen
efter att inte ha ätit något sedan nyårsafton
och börja längta efter smaken av juice
men tanken om att äta en neutral tallrik fil var dödsdömd - så äckligt det smakade!
men fick sen i mig en rostad smörgås med smör
allt jag ätit på två dygn
lätt värt det - för jag har inte "få ur mig" något mer
men nu - natten mot onsdag - börjar jag, tror jag, bli hungrig på riktigt
förut hade jag ont i magen pga sjukdom
sen pga att jag börjat äta igen (om än enbart en smörgås)
och nu pga förnyad hunger
det pendlar snabbt - från känslan av att aldrig vilja äta igen till att börja längta efter det
hoppas på att få äta nånting mer
under morgondagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0