en natt två mardrömmar

vi är i schweiz
jag stannar kvar medan maken åker iväg för att leta efter boende för natten
jag börjar vandrar över eträt fjäll för att sen enbart ha gått en runda
maken hör av sig men telefonen funkar inte
det går bara att skicka sms
jag skickar adressen där jag är
vilket visar sig vara 1h 45 min bort
hur ska jag komma till honom?
tre timmar fram och tillbaka om han hämta mig
eller ska jag få skjuts dit
och klockan var 21.30

sen är vi hemma på gården
en stor robot är högt upp i skyn
bygger upp sig själv på höjden
och konstruerar bilar
snabbt
min kusin är här med sina barn
jag kommentar att vi inte bor på landet längre
kaos och panik över att hela himlen lyses upp och tas upp den stora robotproduktionen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0