rädd för mig själv II


jag får mail med påminnelse om incheckning
på ett hotell jag inte vet om att jag har bokat
ett hotell jag inte kan boka av
ett hotell jag faktiskt valt bort
när jag konstaterat att en hotellfrukost inte är värd sju hundra kronor...
men så nu helt plötsligt måste jag betala för det ändå
för i augusti bokade jag tydligen hotell
och lika så en månad senare
utan att ha en tanke på (eller minne av) att jag redan skulle ha bokat hotell
all ångest
oro
obeslutsamhet
i onödan
ska jag boka billigaste hotellet utan fönster?
nej! jag får klaustrofobi bara av tanken
ska jag boka dyrare hotellet med frukost
nej, det är inte värt det...
och så bokade jag något mittemellan (tack och lov med avbokningsmöjlighet!)
för nu har jag bokat av det
hotellet jag valde efter mycket om och men
för tydligen hade jag också en annan bokning
en ännu dyrare bokning...
som jag inte kan boka av
så den får det bli
tyvärr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0