sockerresans slut?


just nu - tänker jag att jag aldrig ska äta socker igen...
inte ens i jul
det är inte värt det
jag mår så dåligt av det
jag trodde aldrig jag skulle komma dit
när sockret har varit mitt allt
innan igår var det det lite grann
psykologiskt
jag planerade jag såg fram emot jag välkomnade dagen
och visst
det var gott
i början
litegrann
men allt eftersom dagen gick...
så till slut kunde jag inte fortsätta
det var för äckligt
det skapade för mycket negativa effekter
och till slut fick jag tvinga i mig
tills det inte gick längre
och det är skönt
det är bra
att ha gjort den här resan
att ha kommit till den här platsen
när det inte längre är sockret jag behöver
utan snarare något jag är rädd för
för det gör mig mer ont än gott
vilken resa
jag är imponerad
av mig själv
men framförallt över den psykologiska mekanismen
och fysiologiska effekten
där socker - egentligen - inte är någonting som den mänskliga kroppen behöver
eller mår bra av


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0